Textiele werkvormen

Textiele werkvormen

Textiele werkvormen, een aanvulling op jouw lesprogramma

Shisz biedt een speciaal programma aan voor scholen. Textiele werkvormen zijn een goed middel om schoolthema’s te bespreken. In dit blog lees je meer over dit programma.

Projecten voor de hele klas
Tijdens de lessen werken we klassikaal aan een project. Eén voorbeeld is het Weefproject. Dit was een enorm groot succes. Klassen hebben samen een groot weefraam gevuld met eigen stukjes stof. Zo ontstond een kunstwerk met allemaal verhalen. Samen vormden deze verhalen een groot geheel met de boodschap: de kracht en pracht van verschillen.

Leerdoelen en competenties
Aan de opdrachten koppelen we leerdoelen en competenties. Op die manier draagt het creatieve bij aan de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen. Leerlingen worden creatiever, werken aan hun probleemoplossend vermogen en ontdekken hun talenten. Uit onderzoek is gebleken dat creatief bezig zijn stress vermindert.

Wat voor jouw leerlingen?

De programma’s zijn geschikt voor zowel het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs. Maak snel een afspraak! Tot januari zitten we vol. Wees er snel bij om 2026 creatief te beginnen! Meer informatie vind je in de factsheet.


  • Textiele werkvormen

    Textiele werkvormen, een aanvulling op jouw lesprogramma Shisz biedt een speciaal programma aan voor scholen. Textiele werkvormen zijn een goed middel om schoolthema’s te bespreken. In dit blog lees je […]

  • etui pimpen

    Back 2 School Fest 2025

    Creativiteit en plezier op het Back2School Fest Ieder jaar vindt het Back2School fest plaats in winkelcentrum Schuytgraaf. Van 13:00 tot 16:00. Dit jaar waren ook wij weer van de partij. […]

  • weven

    Weefproject

    De kracht en pracht van verschillen Hoe maak je van verhalen een ervaring die verbindt, inspireert én creativiteit losmaakt? Leerlingen van de Arabesk ontdekten het tijdens de kunst -en cultuurweek. […]


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *